שוב אותו זמן בשנה שבו הימים הארוכים של הקיץ מתאזנים עם הימים הקצרים של החורף - זמן ראש השנה היהודי. זמן ה"מאזניים" שבו אנו נקראים לחשבון נפש ולעשיית מאַזָנִים - לשקול את מעשינו, הטובים הם אם רעים? בדגש על איך עלינו להשתפר, וביהדות הכוונה לשיפור מוסרי. "השנה ארד במשקל" או "השנה אלמד לדבר איטלקית" אינם מספקים. גם לא דברים כלליים כמו "השנה אהיה אדם טוב יותר".
אני אדם חילוני. אז תשאלו מה לי ולסיפור הזה על מישהו עם זקן לבן שיושב שם בשמים ורושם את מעשיינו ושוקל אותם לקראת ראש השנה? אמת, אינני מאמין בו כפשוטו אבל גם הרמב"ם לא האמין בו כפשוטו ואני משוכנע שכך גם כמה וכמה מגדולי ההוגים בימינו של היהדות הדתית ואפילו החרדית.
מצד שני זה מודל מצויין להסביר לאנשים למה הכוונה בהתנהגות מוסרית (נכון, איציק לא הרגיש שסידרתי אותו, אבל…) ושימו לב שבגרסאות היותר טובות של הסיפור הזה ההוא שם בשמים "טמיר ונעלם" כלומר שאני (אבל גם אתה) לא באמת יודעים מה כוונתו למרות שעלינו לנסות ולהבין.
אז שנה טובה - לכל מכרי, אלה כאן בעולם הווירטואלי כמו גם אלה בעולם האמיתי.
אני אדם חילוני. אז תשאלו מה לי ולסיפור הזה על מישהו עם זקן לבן שיושב שם בשמים ורושם את מעשיינו ושוקל אותם לקראת ראש השנה? אמת, אינני מאמין בו כפשוטו אבל גם הרמב"ם לא האמין בו כפשוטו ואני משוכנע שכך גם כמה וכמה מגדולי ההוגים בימינו של היהדות הדתית ואפילו החרדית.
מצד שני זה מודל מצויין להסביר לאנשים למה הכוונה בהתנהגות מוסרית (נכון, איציק לא הרגיש שסידרתי אותו, אבל…) ושימו לב שבגרסאות היותר טובות של הסיפור הזה ההוא שם בשמים "טמיר ונעלם" כלומר שאני (אבל גם אתה) לא באמת יודעים מה כוונתו למרות שעלינו לנסות ולהבין.
אז שנה טובה - לכל מכרי, אלה כאן בעולם הווירטואלי כמו גם אלה בעולם האמיתי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה